بهترین جایگزین های ایبازار چه شرکت هایی هستند ؟

بهترین جایگزین برای بازار الکترونیک شرکت ملی پست ( ایبازار ) کیست؟

ایبازار نامی است که شاید برای خیلی از شما ها آشنا باشد و تجربه مشاکت با آن را داشته باشید. بازار الکترونیک شرکت ملی پست ( ایبازار ) یک شرکت پستی الکترونیکی است که حمل و ارسال مرسولات و کالاهای سراسر کشور را انجام میدهد. برای جلب رضایت مشتری و اطمینان خاطر آنها ، این شرکت سرویس های گوناگون پستی را ارائه میدهد ؛ از جمله پست سرد ، که ویژه حمل کالاهای فاسد شدنی است . همچنین از دیگر مزایای این شرکت ، عرضه محصولات بومی استراتژیک و سوغات است که کمک بزرگی در جهت رونق بازار داخلی و آشنایی هرچه بیشتر مردم با صنایع و محصولات شهر های مختلف ایران است.
ایبازار شرکت الکترونیکی است که علاوه بر ارسال کالا به سراسر کشور ، این امکان را به مشتریان میدهد که با عضویت در این سایت ، پنل اختصاصی برای شما ایجاد می شود تا محصولات خود را در وب سایت وارد کنید و مردم در هر جای ایران می توانند کالای ارائه شده توسط شما را از طریق بستر گسترده شرکت ملی پست خریداری کنند.
ساخت پنل هزینه ای برای مشتریان ندارد ، اما برای ایجاد پنل نیاز به یک میلیون تومان ضمانت نامه بانکی به علاوه 5 میلیون تومان سفته می باشد . همچنین داشتن نماد نیز برای فروشگاه ها نیز الزامی است.
ارسال محصولات خریداری شده در زمان تعیین شده انجام می شود و کد رهگیری مرسوله برای خریدار فرستاده می شود تا بتواند در هر لحظه سفارش خود را مشاهده کند . همچنین برای راحتی بیشتر مشتریان سرویس پرداخت در محل نیز وجود دارد. به علاوه هزینه خدمات ایبازار 500 تومان میباشد. در واقع می توان اینطور گفت که مهم ترین مزیت ایبازار ارسال ارزان کالا است.

پست فروشگاه اینترنتی صدر

یکی دیگر از شرکت های واسط پستی که چندین سال است در زمینه ارسال محصولات با پست همکاری می کند ، صدر نام دارد. این شرکت یک پست فروشگاه اینترنتی است که در مقایسه با بسیاری از شرکت های واسط پستی دیگر ، از مزیت های فراوانی برخوردار است و امکان ارسال ارزان کالا به سراسر کشور را برای مشتریان فراهم می کند.

از جمله مزیت های صدر می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ساخت پنل صدر هزینه ای ندارد و کاملا رایگان است و نیازی به سفته و ضمانت نامه بانکی نیست.
  • سرویس پرداخت در محل دارد.
  • کاربرد راحت پنل : به طوری که هر کسی با ورود به پنل خود به راحتی می تواند به بخش های مد نظر خود دسترسی پیدا کند.
  • امکان کاهش برگشتی وجود دارد : در قسمتی از پنل سرویس هایی ارائه می شود که برگشت کالا را کمتر می کند که این عامل خود باعث افزایش توزیع می شود.
  • ارسال پیامک : زمانی که وارد پنل خود می شوید سه نوع پیامک : ارسال شد – معطله و پیش برگشتی برای شما ارسال می شود. همین ارسال پیامک نقش بسیار مهمی در افزایش توزیع و کاهش برگشتی کالا دارد.
  • استفاده از لجستیک : به صورتی که بسته بندی ، ارسال محصول و میدیریت برگشتی با خود شرکت واسط پستی ، یعنی صدر خواهد بود.
  • گزارش های خوب : این امکان را به شما میدهد که کارمندهای فروشگاه یا دفتر خود را بهتر مدیریت و کنترل کنید و به مقدار کار انجام شده در هر روز اشراف کامل داشته باشید.
  • کنترل درصد توزیع شد : توسط این آپشن شما می توانید درصد توزیع شد کالاها را بر اساس شهرها کنترل کنید و طبق مقدار توزیع شد محصولات برای آنها تصمیم بگیرید ؛ به طور مثال می توانید برای شهرهایی که توزیع کمی دارد سرویس پرداخت در محل در نظر نگیرید.
  • دسترسی مختلف به پنل : زمانی که شما فروشگاه بزرگی دارید و می خواهید بخشی از کار توسط کارمندان خود مدیریت شود ، می توانید دسترسی مشخصی را برای آنها تعریف کنید ، در نتیجه کارمندها تنها می توانند بخشی از پنل را مشاهده کنند و میزان فروش ، درآمد یا بخش های مدیریتی و شخصی تنها برای شما نمایش داده می شوند.

علاوه بر همه اینها برای کاهش اقلام برگشتی نیز اقداماتی در نظر گرفته شده است که می تواند در جهت افزایش توزیع و سود شرکت به شما کمک کند .
سرویس هایی که برای کاهش برگشتی در نظر گرفته شده است عبارتند از  :

  • ارسال پیامک : شما به راحتی می توانید متوجه جنس های برگشتی و زمان برگشت آن شوید.
  • امکان ثبت جنس های برگشتی : در این صورت آمار دقیق تری از جنس های برگشتی در اختیار شما قرار میگیرد در نتیجه راحت تر می توانید آن را مدیریت کنید.
  • امکان پیگیری از طرف خود فروشگاه

مقایسه صدر با ایبازار

از شباهت هردو باید به این موضوع اشاره کنم که داشتن نماد برای هر دو شرکت پست فروشگاه اینترنتی اجباری است. هزینه ساخت پنل در هر دو رایگان است و سرویس پرداخت در محل نیز ارائه میدهند.
اما تفاوت های صدر با ایبازار را می توان از سه جهت مورد بررسی قرار داد :

  • نرم افزار
  • شرایط مالی
  • نحوه شروع به کار
  1. نرم افزار : همانطور که پیش تر نیز اشاره شد کار با پنل صدر بسیار راحت است ضمن اینکه بر خلاف ایباز ، صدر وردپرس را نیز ساپورت می کند و افزونه ووکامرس را نیز دارد.
  2. شرایط مالی : نحوه تسویه صدر به این صورت است که وقتی کالا توزیع شود پول را به حساب فروشگاه واریز می کند اما ایبازار بعد از تایید دو مرحله یعنی ؛ تایید مدیر مالی و تسویه مدیر مالی ، پول را پرداخت می کند.
  3. نحوه شروع به کار: برای ایجاد پنل در ایبازار ، نیاز به 1 میلیون تومان ضمانت نامه بانکی و 5 میلیون تومان سفته می باشد در حالی که صدر هیچ کدام از این شرایط مالی را ندارد.

پست فروشگاه اینترنتی راش پیک

یکی دیگر از شرکت هایی که در زمینه ارسال ارزان کالا و انبارداری فروشگاه اینترنتی مشغول به کار است ، راش پیک است. بدلیل ارزان بودن هزینه های ارسال ، راش پیک به عنوان پیک موتوری ارزان تهران شناخته شده است.
نحوه عملکرد راش پیک به این صورت است که هر روز محصول را دریافت می کند و در بازه زمانی 5 ساعته ( بین ساعت 3 تا 8 عصر ) بسته را ارسال می کند. هزینه ارسال کالا در تمام نقاط تهران برای پرداخت آنلاین فقط مبلغ 22 هزار تومان و برای سرویس پرداخت در محل 22 هزارتومان + یک درصد کارمزد میباشد،  بنابراین یکی از ارزان ترین روش های ارسال محسوب می شود. برای همکاری با راش پیک داشتن قرارداد و ایجاد پنل برای فروشگاه ها الزامی است و کد رهگیری محصول برای شما ارسال می شود، که موقعیت لحظه به لحظه پیک را به شما نمایش می دهد.
از دیگر مزایای راش پیک این است که برای برگشت کالا هزینه اضافی گرفته نمی شود. یعنی اگر پیک به آدرس شما برود و به هر دلیلی تحویل گیرنده نباشد ، محصول روز بعد مجددا به صورت رایگان ارسال در بازه زمانی اعلام شده ارسال می شود .
مهم ترین نکته قابل توجه در مورد توزیع سفارشات ، تعداد بسته ها می باشد. بدلیل حجم بالای سفارشاتی که وجود دارد ، ما از ارسال سفارشات کمتر از 10 بسته معذوریم و تنها در صورتی این امکان وجود دارد که برای 3 تا 4 کالا مبلغ 11 هزار تومان ، برای 5 تا 9 کالا مبلغ 5 هزار تومان به عنوان هزینه جمع آوری پرداخت شود یعنی علاوه بر 22هزار تومان هزینه ارسال ، هزینه جمع آوری نیز برای شما محسوب می شود و هزینه جمع آوری ده کالا به بالا نیز رایگان است . هرچند که راش پیک برای همکاری با فروشگاه ها مناسب تر است اما بازهم به عنوان پیک موتوری ارزان شناخته شده است، زیرا تمامی بسته ها را بدون در نظر گرفتن مسافت و پیک ترافیک تنها با 22 هزار تومان به دست خریداران میرساند.
علاوه بر همه اینها ، سرویس پرداخت در محل نیز وجود دارد که این روش مخصوصا برای فروشگاه های نوپا و تازه تاسیس بسیار مناسب است زیرا باعث جلب اطمینان مشتری می شود . برای برخورداری از این سرویس ، هیچ گونه هزینه اضافی از شما دریافت نمیشود و تمامی پیک های ما مجهز به دستگاه پوز هستند . ضمن اینکه مبلغ دریافتی یک شنبه و چهارشنبه هر هفته به حساب فروشگاه واریز می گردد.

در مجموع می توان شرکت واسط پستی صدر را به عنوان یکی از بهترین جایگزین های ایباز ، و راش پیک را به عنوان پیک موتوری ارزان تهران برای توزیع خرید اینترنتی فروشگاه ها معرفی کرد . این در حالی است که هر کدام از این شرکت ها از مزایا و معایب منحصر به فرد خود برخوردار هستند.

بهترین جایگزین های ایبازار چه شرکت هایی هستند ؟
Scroll to top