5 نکته برای مدیریت تجارت الکترونیکی

تخمین زده اند که فروش تجارت الکترونیکی 17 درصد از کل فروش خرده فروشی ایالات متحده در پنج سال آینده را تشکیل خواهد داد. بدون احتساب میلیون ها دلار که حول اینترنت می چرخند.
شما باید تحقیقات خود را انجام دهید تا بدانید چگونه و چه موقع محصول شما سفارش داده می شود و این فرایند ادامه دارد تا به دست مشتری برسد.
مهم است بدانید کانال فروش شما چگونه کار می کند ، فواید استفاده از انبارداری فروشگاه اینترنتی چیست ، چگونه باید خدمات عالی مشتریان را به هرنحوی که هست تامین کنید و نحوه ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی چگونه است و برای افزایش فروش خود بهتر است از استراتژی ارسال محصولات استفاده کنید!

با فراگرفتن 5 نکته زیر درمورد مدیریت تجارت الکترونیک شما می توانید خیلی سریع به یک فروشنده حرفه ای تبدیل شوید.

 

1.ترکیب کردن

ما در عصری زندگی می کینم که مشتریان نیز به اندازه افراد صاحب کسب و کار از نحوه ی انجام کارهای آنلاین خبر دارند. این به این معنی است که صداقت، کیفیت خدمات به مشتری، و مشارکت آنلاین و مدیریت اعتبار مهمتر از همیشه است.
چگونه این شرایط را عملی می کنید؟
شما خواستار راه حل های عالی برای مدیریت تجارت الکترونیکی هستید. به علاوه اینکه هیچ پاسخ صد درصدی وجود ندارد.
اولویت های شما باید به صورت زیر باشد:

  • یک محصول پرطرفدار که همه مشتریان آن را دوست خواهند داشت
  • سریعترین ارسال محصول ممکن
  • خدمات مشتری بی عیب و نقص برای زمانی که مشکلی بوجود می آید

 

2.گزینه های تحویل محصول

ارائه گزینه های متعدد ارسال بهترین روش ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی است تا بدین صورت بتوان باعث خوشحالی مشتری ها شد.
داشتن چند گزینه برای توزیع خرید اینترنتی می تواند به افزایش میزان گفتگو شما با مشتریان کمک کند.
از گزینه های انگیزشی ثبت نام مانند ارسال رایگان در گزینه های تحویل خود استفاده کنید. یا شما می توانید حمل و نقل رایگان با حداقل سفارش خرید را ارائه دهید.
چگونه می توانید بدون اینکه سودتان را از دست بدهید این هزینه را صرفه جویی کنید؟
این به سبک کسب و کار شما بستگی دارد، اما روش های متعددی برای انجام آن وجود دارد. شما میتوانید قیمت محصول را در سایت افزایش دهید در این صورت هزینه حمل و نقل جبران می شود.
گزینه حمل و نقل رایگان را در سراسر سایت خود قرار دهید. مشتریان را از داشتن این حق آگاه کنید زیرا این کار باعث افزایش فروش و کاهش مسائل مربوط به حمل و نقل فروشگاه های اینترنتی می شود.
زمانی که شما در امازون خرید می کنید، یک لیست از محصولاتی که توصیه می شوند یا توسط مشتریان خریداری شده اند رادریافت می کنید.
این همان نوع از فروش است که می تواند توسط شما هم انجام شود. به مشتریان خود موارد دیگری را نشان دهید که با اقلامی که قبلا خریده اند چفت میشود. گزینه های متعدد حمل و نقل با بسته بندی مشابه به کاهش هزینه ی هر محصول کمک خواهد کرد.

3.خدمات تکمیلی

به عنوان یک شغل استارتاپی، احتمالا شما کارمندان زیادی نداشته باشید. و این شانس خوبی است که تنها یک نفر کارهای تجارت الکترونیکی شما را اداره کند.
چگونه به سفارشات محصولات خود ادامه می دهید؟ پاسخ در خدمات تکمیلی است.
نحوه عملکرد آن
خدمات تکمیلی به این معنی است که کار شما با ان راحت باشد و به شما این امکان را می دهد تا بر نقاط قوت خود ، مانند ایجاد محصولات عالی همراه با بازاریابی و تبلیغ تمرکز کنید.
شما محصولات خود را به یک انبار انتقال می دهید. وقتی مشتری سفارش می دهد، وارد سایت می شود و برای سفارش های خود یک فاکتور دریافت میکنید و سفارش به انبارداری فروشگاه اینترنتی میرسد. آنها سفارش را بسته بندی و ارسال می کنند.
نحوه بازگشت اقلام به شما و سیاست شرکت شما بستگی دارد. مطمئن شوید اقلامی که امکان بازگشت دارند و آنهایی که ندارند در سایت به طور واضح توضیح داده شده اند و هر قراردادی که خدمات تکمیلی دارند را چاپ کنید.

حمل و نقل مستقیم

این حتی زندگی شما را آسان تر می کند. این مشابه خدمات تکمیلی است اما یک گام جلوتر است.
با حمل و نقل مستقیم، محصول شما مستقیما از انبارداری فروشگاه اینترنتی به محل مورد نظر مشتری فرستاده می شود. این کار نیازمند این است که شما اعتماد زیادی داشته باشید، زیرا شما محصول را نخواهید دید.
شما مجبور به پذیرفتن همه کسانی هستید که در شبکه تجارت الکترونیک مشغول به کار هستند. شما باید با سایت حمل و نقل درستی همکاری کنید. همه ی شرکت های حمل و نقل مستقیم می توانند نحوهی کارکرد خود را و اینکه چرا از سایر رقیبان بهتر هستند را به شما توضیح دهند.
 

 4.پیگردی

با وجود اینکه ممکن است این مسئله کوچکی به نظر برسد، اما مشتریان خواستار آن هستند. آنها می خواهند بدانند در هر زمان محصولشان کجاست یا حداقل زمان رسیدن حدودی به آن را بدانند تا بتوانند آن را دریافت کنند.
همه گزینه های اصلی حمل و نقل، UPS, FedEx, و USPS، نوعی سیستم نظارتی را به مشتری ارائه می دهند.
مشتریان نه تنها این  را می خواهند، بلکه اگر بخواهند مدت زمان زیادی را صرف تحویل بسته ها کنند، از طریق اداره خدمات مشتریان شما ان را پیگیری خواهند کرد. ارائه گزینه ای برای نظارت، ایمیل ها و تماس های تلفنی را کاهش خواهد داد.
روش دیگر سرعت بخشیدن به سیستم حمل و نقل فروشگاه های اینترنتی ، وجود انبارهای مختلف در جاهایی است که موجودی دارید. داشتن محصول در انبارهای مختلف فروشگاه ، زمان توزیع مرسولات انبوه را کاهش می دهد، شکایت های مشتری را به حداقل میرساند ، و به طور کلی زندگی شما را بسیار ساده تر می کند.
با این حال ، این به شما بستگی دارد که مطمئن شوید همیشه محصولات به خوبی انبار شده اند و موجودی شما کافی است .

5.واقع گرا باشید

تعطیلات یک شمشیر دو طرفه هستند و می توانند موجب شکست یا ترقی کسب و کار جدید شما شود.
با مشتریان خود صادق باشید. پیام پیشگام درباره تاخیر تحویل به دلیل تعطیلات، راهی عالی برای حفظ مشتریان شماست. این باعث می شود که که آنها زودتر سفارش خود را نهایی کنند یا حداقل از پیامدهای احتمالی سفارش در آخرین لحظه مطلع شوند.
شما همچنین باید با هرکسی که در سیستم تجارت اینترنتی شما مشغول به کار است در ارتباط باشید. مطمئن شوید کارکنان با هرگونه تغییر یا تاخیری هماهنگ هستند.

همکاری در تجارت الکترونیکی

شما نمی توانید همه کارها را خودتان انجام دهید. این یکی از بزرگترین مانع ها برای کارآفرین است.
همکاری با اشخاص ثالث حقوقی درست می تواند تفاوت میان شکست و موفقیت باشد همانطور که به شرکت اجازه می دهد فضا را بدون نیاز به فضای فیزیکی بیشتر و استخدام کارمندان بیشتری رشد دهد.
شما می توانید کسب و کار خود را بدون استخدام افراد زیاد به همان اندازه که نیاز دارید کوچک نگه دارید.
برای راهنمایی های بیشتر در مورد نحوه مدیریت کسب و کار کوچک خود، با وبسایت ما در مورد راهنمایی ها و ترفندهای مناسب برای موفقیت در ارتباط باشید.

5 نکته برای مدیریت تجارت الکترونیکی
Scroll to top