چگونه استراتژی ارسال محصولات می تواند فروش تجارت الکترونیکی شما را افزایش دهد

یکی از دلایل اصلی که مشتریان آنلاین خرید نمی کنند مسئله ارسال محصولات از جمله؛ هزینه آن، فقدان گزینه های ارسال و یا عدم اعتماد مشتری به وعده ارسال می باشد. بنابراین اگر شما بتوانید نحوه ارسال خود را بهبود ببخشید و مناطقی که مشتریان از آن خرید می کنند را مورد توجه قرار دهید، فروش آنلاین خود را افزایش خواهید داد.
استراتژی ارسال شما هرچیزی که به تحویل محصولات و توزیع سفارشات مرتبط باشد را تحت پوشش قرار می دهد- از نحوه ی ارائه ی اطلاعات ارسال محصولات در وبسایت و فروشگاه تا محصولی که درب منزل مشتری می رسد.
این بوسیله درخواست های مشتریان از شما و البته آنچه شما می توانید به آنها ارائه دهید – که ممکن است توسط حجم سفارشات، مسائل مالی یا نیروی انسانی محدود شود، شکل می گیرد. هر کسب و کاری استراتژی ارسال محصول منحصر به فردی خواهد داشت؛ به طور مثال آمازون بر راحتی ، سرعت تحویل و اشتراک های ارسال روز بعد متمرکز است.

چگونه استراتژی ارسال محصولات می تواند نرخ تبدیل وبسایت (conversion rates ) را افزایش دهید؟

ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی یکی از دلایلی است که مردم خرید آنلاین نمی کنند، پس چطور می توانید این مسئله را در وبسایت خود برطرف کنید؟
شما باید گزینه های ارسالی که مشتریان می خواهند را ارائه دهید. یک نظرسنجی انجام دهید تا متوجه شوید کدام یک از المان های سرعت، راحتی ، ارسال ارزان کالا یا سرویس پرداخت در محل برای مشتریان شما مهم است. سپس پیک فروشگاه اینترنتی پیدا کنید که بتوانند آنچه مشتریان می خواهند را به آنها برسانند.
تحویل محصولات در حال حاضر یکی از هیجان انگیز ترین بخش تجارت الکترونیک است و گزینه های خرده فروشی کوچکتر نیز همواره در حال بهبود هستند- خوب است که حداقل سالی یکبار شرایط بازار را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بهترین سرویس توزیع سفارشات را برای مشتریان خود به همراه دارید.
زمانی که شما سرویس ارسال مناسبی داشتید ، اطمینان حاصل کنید که آن را به وضوح در وبسایت خود قرار داده اید. شما باید در تمام این فضاها آن را به خوبی قرار دهید:

  • در هر صفحه: در قسمت سرفصل صفحه و سپس یک لینک به گزینه های ارسال. قیمت ها را پنهان نکنید.
  • اطلاعات مشخص در همه صفحات محصولات: آیا موجود است؟ چه زمانی ارسال می شود؟ قیمت های مربوط به پستی.
  • در صفحات پرداخت و سبد خرید نیز آن را به وضوح توضیح دهید.

تخفیف دادن در مورد تحویل محصول یکی از قوی ترین ابزارهای تبلیغاتی شما محسوب می شود. هر پیشرفت فرصتی است برای شما تا مشتری بتواند کاری را که می خواهید انجام دهد و این امکان را داشته باشد که تا جایی که ممکن است آن را ارزان تر انجام دهد- به بیانی دیگر مشتری با حداقل تاثیر در بودجه شما باید بتواند خرید خود را انجام دهد. بنابراین فقط زمانی که برای شما مناسب است، از قدرتمند ترین ابزار خود استفاده کنید.
همچنین شما می توانید پیشنهاد هایی را برای ارسال محصولات ارائه دهید. به طور مثال؛ خرید بیش از ۵۰ هزار تومان ارسال رایگان خواهد داشت.  سپس به هر فردی که بیش از ۵۰ هزار تومان خرید کرد ارسال رایگان ارائه دهید.

چگونه استراتژی توزیع مرسولات فروشگاههای اینترنتی می تواند موجب افزایش تکرار خرید شود؟

در تجارت الکترونیک همه ما به دنبال این هستیم که مشتریان خرید های خود را تکرار کنند. استراتژی توزیع سفارشات نقش کلیدی در این زمینه ایفا می کند.
اولین سفارشی که به شما داده می شود در واقع برای امتحان کرن شماست. مشتریان می خواهند بدانند که آیا می شود به شما اعتماد کرد – بنابراین شما همیشه باید در اولین سفارش آنلاین بهترین خدمات خود را ارائه دهید.
این بدان معناست که شما باید سر قول خود بمانید. همانطور که وعده داده اید همه چیز باید به خوبی و به موقع تحویل داده شود و توزیع سفارشات به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.
این حداقل کاری است که میتوانید انجام دهید. اگر مشکلی پیش بیاید شما باید بتوانید خیلی خوب آن مسئله را حل کنید – هر مسئله ای موقعیتی عالی برای ایجاد اعتماد است.
اگر شما واقعا می خواهید سفارش بعدی داشته باشید، باید کمی بیشتر تلاش کنید. برای در خواست سفارش بعدی گزینه call to action واضحی را در آن قسمت که دچار مشکل شده بود  قرار دهید و کاملا مشتریان را حیرت زده کنید.

پیک موتوری فروشگاه اینترنتی - راش پیکcall to action های عالی می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • یک نسخه از کاتالوگ شما ( اگر کاتالوگی دارید)
  • یک بروشور شامل پرفروش ترین محصولات
  • ارائه پیشنهاداتی مانند ارسال رایگان برای خرید بیش از یک مبلغ مشخص یا یک کد برای ارسال رایگان سفارش بعدی

اگر نمی توانید هیچ چیز اضافی در قسمت خرید قرار دهید، در صورت امکان یک پیام تبلیغاتی در قالب بروشور ارسال کنید.

اگر می خواهید واقعا مشتریان خود را شگفت زده کنید، می توانید:

  • برند خود را بر روی محصول قرار دهید: این کار می تواند به سادگی یک برچسب یا مهر باشد( برخی افراد این کار را برای جذب مشتریان جدید در زمانی که سفارش خود را تحویل می گیرند بسیار مفید می دانند.)
  • یک هدیه سوپرایزی رایگان قرار دهید: نیاز نیست که حتما بزگ یا گران قیمت باشد.یک قلم، خودکار، برچسب یا علامت زن کتاب می تواند تاثیر بسیاری داشته باشد.
  • محصول را به زیبایی بسته بندی کنید: می توانید از کاغذ های زیبا یا هرچیز دیگری استفاده کنید تا باز کردن آن بسته احساس ویژه ای به مشتری دهد.
  • یک کارت از طرف فردی که در واقع آن را بسته بندی کرده است اضافه کنید : ایجاد ارتباط انسانی همیشه موثر بوده است.

من مطمئنم شما می توانید به ایده های بسیار دیگری دست پیدا کنید و بهترین پیک فروشگاه اینترنتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهید .
جدا از همه اینها، وقتی به چگونگی افزایش فروش خود فکر می کنید، هرگز قدرت ارسال محصول را فراموش نکنید.

چگونه استراتژی ارسال محصولات می تواند فروش تجارت الکترونیکی شما را افزایش دهد
Scroll to top